Konflikty se stávají. Jak je ale řešit, abychom se zbytečně nedostali do potíží nebo se vyhnuli hádkám? Tyto čtyři kroky vycházejí z nenásilné komunikace a můžou přispět k vyjádření našich potřeb v konfliktní situaci tak, aby je ostatní „slyšeli“ a vyšli nám vstříc…

1
Popíšu, co se děje, a to bez mých interpretací či domněnek (např.: „Vidím, že se do koše už nic nevejde.“ namísto: „To si fakt nevšimneš, jak to tady smrdí? Jsi tak líný, že ani nezvládneš dojít s košem.“)
2
Uvědomím si a pojmenuji své emoce bez kritiky druhého (např.: „Jsem unavený.” namísto: „Vždycky mě jen naštveš.“)
3
Sdělím své potřeby, pojmenuji, co mi v situaci chybí, co je pro mě důležité. (např.: „Pondělky jsou pro mě náročné, přijdu domů pozdě a mám toho dost.“ namísto: “Nikdy pro mě nic neuděláš, jsem ti ukradený.“)
4
Formuluji proveditelnou prosbu, kterou na druhého mám. (např.: „Mohl bys prosím v pondělí vynášet koš?)
